با ایجاد امکان دسترسی به دوربین های مدار بسته از طریق اینترنت ، اهمیت توجه به نکات امنیتی دوربین ها و تجهیزات ذخیره سازی آنها ، دوچندان میگردد .به تازگی وب سایتی روسی به آدرس insecam   اقدام به انتشار تصاویر هزاران دوربین بصورت آنلاین از مکان ها و کشور های مختلف در سراسر جهان نموده است.در ادامه به بررسی این وب سایت و مطالعه متن (ترجمه شده) منتشر شده توسط ادمین این وب سایت ، می پردازیم.

به گفته ادمین این وب سایت :

  • Insecam (بخوانید Insecure Camera یا دوربین ناامن) ، بزرگترین دایرکتوری آنلاین دوربین های مدار بسته با پخش آنلاین در جهان است.
  • کافیست نام یک کشور را انتخاب نمایید تا لیست دوربین ها بصورت آنلاین برای شما نمایش یابد . دوربین های نصب شده در خیابان ها ، جاده ها ، دفاتر کاری ، ساحل ، پارکینگ ها و...
  • انواع برند دوربین ها از Axis-Panasonic-Linksys-SONY-TPLink-Foscam تا دهها برند تولید کننده دیگر در این دایرکتوری موجود است.
  • همچنین مواردی جهت رعایت حریم خصوصی کاربران لحاظ شده است:فقط دوربین های فیلتر شده نمایش یافته و سعی شده هیچکدام از تصاویر حاوی موارد حریم خصوص افراد نباشد .همچنین درصورت درخواست با ایمیل ،تصویر مورد نظر از وب سایت پس از تایید ادمین ، حذف خواهد شد.
  • توصیه شده در صورت عدم تمایل به ارسال ایمیل،  برای حذف دوربین ،تنظیمات امنیتی دوربین انجام گردد .
  • ( جهت نمایش دوربین ها استفاده ازمرورگر اینترنت mozilla firefox پیشنهاد شده است)

دوربین های متعددی نیز از کشورمان ایران ، در این لیست وجود دارد . کافیست در لیست کشور ها Iran Islamic Republic را انتخاب نمایید. تا لیست مذکور نمایش یابد:


در ادامه با انتخاب هر دوربین ، بر اساس IP Address متعلق به ISP مربوطه که دوربین از طریق آن Publish شده است ،موقعیت مکانی دوربین نیز روی Map نمایش می یابد.

نتیجه اینکه: 

توصیه میشود حتما ضمن تغییر کاربری و رمز های عبور تجهیزات دوربین مداربسته ، از توصیه های انجام شده در قوانین انتخاب آنها پیروی نموده و همواره علاوه بر تنظیمات رمز عبور ، دسترسی به تجهیزات از طریق اینترنت را محدود نموده و Service ها و Port های استفاده نشده را غیر فعال نمایید .


  • Incredible points. Sound arguments. Keep up the good spirit.

  • انانیموس حالا فردا همینارو بر میداره میگه من هک کردم 😂😂😂😂😂

  • برای معرفی دوربین مداربسته ارزان قیمت باید از نحوه عملکرد
    و تجهیزات داخلی دوربین آگاهی داشته باشیم.

    پس از این مرحله می‌توانیم بگوییم که دوربین ارزان
    قیمت است یا قیمت بالایی دارد. دوربین مداربسته ارزان قیمت معمولا تکنولوژی‎‌های متعدد
    و پیشرفته‌ای را فراهم نمی‌کند و
    برای کابردهای معمولی و متوسط طراحی شده است.


    شاراکس ارائه کننده ارزان ترین دوربین‌های مداربسته در تهران و شهرستان‌هاست.
    برای خرید از فروشگاه دوربین مداربسته شاراکس
    کلیک کنید.